vasael.ir

کد خبر: ۱۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ - 27 November 2018

معرفی کتاب| امنیت، اجتماع، امنیت اجتماعی در قاب کتاب

وسائل ـ کتاب امنیت، اجتماع، امنیت اجتماعی نوشته اسدالله افشار، ویژه تحلیل نظری و جامعه شناختی ابعاد، گستره و سطوح امنیت منتشر شد.

به گزارش وسائل، در این کتاب تلاش شده به تبیین امنیت، اجتماع، امنیت اجتماعی پرداخته شود لذا مطالب متنوع و گسترده ای با استفاده از نظر اندیشمندان، کارشناسان و تحلیل گران در سه بخش مطرح شده تا مباحث پیش رو از جنبه کاربردی - راهبردی و ازجنبه تخصصی به خوبی مورد واکاوی قرارگیرد.

مولف درباره خلاصه این کتاب آورده است: امنیت اجتماعی یکی از اصلی ترین نیازهای یک ملت و کشور است، زیرا حرکت و پویایی کشور در مسیر علم و معنویت، فناوری و توسعه، اقتصاد و هنر مرهون امنیت اجتماعی است.

به گفته وی وقتی فرد ببیند جامعه و افراد با او رفتار مناسب و منصفانه دارند شخصیت واحترام او رعایت می شود، حقوق اجتماعی او حفظ می شود در درونش، احساس آرامش خواهد کرد، آن وقت استعدادها و خلاقیت ها بارور و شکوفا می شود و درپرتو همین آرامش و ایمنی، هم فرد رشد می یابد و هم جامعه بالنده و پر نشاط خواهد شد.

اما چنانچه فرد، درباره موضوعات مهم زندگی مانند کار، درآمد، آبرو، اعتبار و روابط اجتماعی اش با جامعه و حکومت از حالت ایمنی و آرامش برخوردار نباشد آن وقت دچار ناآرامی شده و احساس خطر و تهدید می کند.

در این کتاب می خوانیم:

امنیت در مکتب اسلام و در نزد عقلا و صاحبان فکر ابزار است نه هدف. کما اینکه کل سیاست نیز ابزار است. ابزاری درخدمت سیرالی الله در دنیای فانی طبیعت. به دیگر سخن امنیت بخشی از سیاست است و سیاست خود متاثر از نگاه هستی شناسانه و انسان شناسانه اوست.

اگر سیاست و حکومت را ظرفی بدانیم که ارزش های یک ملت درآن حفظ می شود و از قوه به فعلیت درمی آید، امنیت کارکردش ایمن ساختن و هموارکردن این شرایط است و...

کتاب امنیت، اجتماع، امنیت اجتماعی در 313 صفحه و به قیمت هجده هزار تومان توسط مؤسسه انتشاراتی سفیر اردهال منتشر و روانه بازار نشر شده است./909/422/ح

 

معرفی کتاب| امنیت، اجتماع، امنیت اجتماعی در قاب کتاب

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۰:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۵۸:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۱۷:۲۳